Inmiddels werk ik alweer vijf jaar als communicatiespecialist voor Acknowledge. Toch gek, als je bedenkt dat ik drie studies heb afgerond in de richting van dieren. Hoe ik toch op een marketingafdeling terecht ben gekomen? Een slechte arbeidsmarkt met weinig kansen dwong me om nieuwe kansen te zoeken. Een baan in de dierensector zat er niet in, maar ik had tijdens mijn studie wel ontdekt dat ik een talent heb voor schrijven. Na een parttime functie als redacteur bij een uitgeverij kreeg ik in 2014 een tijdelijke baan aangeboden als marketingassistent. De functie stond maar open voor drie maanden, maar het werk bleef maar mijn kant op komen. Uiteindelijk kreeg ik een vast contract en groeide mijn functie uit tot e-mailmarketeer en copywriter. En dat beviel goed!
“Er werd meer gekeken naar mijn persoonlijkheid”
Na een aantal jaar was het tijd voor een nieuwe uitdaging. Die vond ik bij Acknowledge. Daar stond een vacature voor de functie van copywriter open, maar tijdens de gesprekken bleek al snel dat ze mij beter vonden passen in een rol als communicatiespecialist. Dit vond ik leuk, want ik wilde meer doen dan alleen schrijven en zo kon ik ook op hoger niveau meedenken over de corporate communicatie van Acknowledge. Ik heb sowieso positieve herinneringen aan mijn sollicitatiegesprekken. Zo vonden ze het geen probleem dat ik geen opleiding in de richting van marketing of communicatie had afgerond. Ze zagen het doorstuderen van vmbo naar een master juist als teken van mijn doorzettingsvermogen. Er werd veel meer gekeken naar mijn persoonlijkheid. Ik herinner me dat ik beide gesprekken met een goed gevoel naar huis ging, alsof je net met je vrienden had afgesproken.
“Ook buiten kantoor gaan we graag met elkaar om”
Vijf jaar geleden gingen we met vijf nieuwe teamleden tegelijk aan de slag. En we werken er bijna allemaal nog! Dat is best bijzonder. We hebben dan ook vaak aan één woord genoeg en zijn er altijd voor elkaar bij persoonlijke uitdagingen. Ook buiten kantoor gaan we graag met elkaar om. Onze verschillende persoonlijkheden vullen elkaar goed aan. Het is een gezellig, creatief en hardwerkend team. Die gezelligheid zit sowieso in de organisatie. Al tijdens mijn sollicitaties en eerste werkdagen voelde ik de gemoedelijke en relaxte sfeer. En dat gevoel is niet meer veranderd. Het is wel een chaotische organisatie, daar moet je tegen kunnen. Voor mij brengt het voornamelijk voordelen, omdat ik veel vrijheid en flexibiliteit heb in mijn functie. Ik kan samen met mijn team creatieve campagnes bedenken, maar ook fijn op mezelf werken. En ik heb veel klantcontact, wat mijn werk uitdagend en afwisselend maakt.