Software voor service management

Service.Direct van Acknowledge is een breed inzetbare software die zich richt op alle onderdelen van service management. Dankzij de flexibele workflow engine worden alle denkbare processen ingericht en ondersteund. Met Service.Direct zorgen organisaties ervoor dat hun dienstverlening efficiënt, herhaalbaar, voorspelbaar en klantvriendelijk is.

Met Service.Direct als universeel servicemanagementsysteem borg je alle dienstverlening in één centraal platform en heeft je organisatie grip op alle diensten. Kleinere organisaties zetten de servicesoftware in voor de ondersteuning van de dienstverlening richting klanten. Bij grotere organisaties is Service.Direct een interessant product voor interne dienstverlening, zoals ICT, HR en financiële administratie, maar ook voor de externe dienstverlening. Met Service.Direct optimaliseren organisaties de dienstverlening richting medewerkers en klanten voor een heldere en transparante maandelijkse prijs.


De kracht van service-software

Service.Direct is een robuust, flexibel en volledig Nederlands systeem dat zonder investeringen in hard- en software meteen operationeel is.

Efficiënt in gebruik

Uitgebreide selfservicemogelijkheden voor eindgebruikers.

Flexibel in te richten

In overeenstemming met de huidige organisatieprocessen en structuren.

Eenvoudig te koppelen

Werkt goed samen met andere bedrijfssystemen.

Zeer compatibel

Met gangbare servicemanagementmethodes (ITIL, USM) en normeringen (NEN, ISO, ISAE).

Software voor service management

Service.Direct is een robuuste en flexibele Software as a Service-oplossing (SaaS) voor alle soorten service management. Dankzij de zelfbedieningsopties van het servicemanagementsysteem zijn gebruikers sneller geholpen, terwijl er minder ICT-personeel benodigd is. Service.Direct is snel en eenvoudig in te voeren zonder grote investeringen in hard- en software. De servicesoftware is bovendien eenvoudig te koppelen aan andere bedrijfssystemen. Servicemanagementsystemen werken zelden geïsoleerd en wisselen vaak informatie uit met andere informatiesystemen van gekoppelde bedrijfsprocessen. Omdat organisaties en hun diensten nou eenmaal verschillend zijn biedt de systeeminrichting van Service.Direct veel flexibiliteit.


Technische specificaties

Service.Direct is veelzijdige servicesoftware die inzetbaar is voor verschillende doeleinden, zoals ICT, informatiemanagement (functioneel beheer), facilitair beheer, contractbeheer en een loketfunctie voor interne bedrijfsvoering (HR, financiële administratie). Het heeft de volgende eigenschappen:

Uitgebreide database

  • Middelen en gebruikers
  • CMDB

Werkstromen

  • Intern en extern
  • Met bijbehorende specificaties

Zelfbedieningsportaal

  • Flexibel
  • Overzichtelijk

Data

  • Import en export
  • Excel en CSV
Software as a Service

Hulp van de expert

Wil je meer weten over Service.Direct? Onze experts leggen je graag alles rustig uit onder het genot van een kopje koffie.

Beheer op basis van SLA’s

  • Service requests
  • Incidents
  • Problems
  • Changes

Dienstverlening op basis van SLA’s

  • Regie op dienstverlening geleverd door derden
  • Service Integration and Management

Automatische bewaking van

  • Servicelevels
  • Escalatie bij (dreigende) overschrijding

API (REST/JSON) voor koppelingen met systemen die

  • Automatisch meldingen toevoegen aan Service.Direct
  • Meldingen van Service.Direct ontvangen
  • Tijd registreren

Mail

  • Automatische verwerking inkomende e-mail
  • Met standaardantwoorden

Rapportages

  • Servicelevelrapportages
  • (Interne) performancerapportages

Gebruikersauthenticatie

  • Met single sign-on
  • Azure AD B2C Identity Manager

Welke dienstverlening ondersteunt Service.Direct?

Service.Direct is bedoeld voor alle continue dienstverlening die volgens vaste afspraken loopt en geleverd wordt door iemand aan iemand van een organisatie met de inzet van personen, leveranciers en hulpmiddelen. Een aantal voorbeelden:

  • ICT: servicedesk, technisch beheer, applicatiebeheer en functioneel beheer
  • HR of financiële administratie: loket en casemanagement voor vragen, verzoeken, wijzigingen en klachten
  • Facilitaire zaken: loket en casemanagement voor vragen, verzoeken, wijzigingen en klachten, middelenbeheer, gebouwenbeheer, contractbeheer en leveranciersmanagement
  • Klantenservice: loket en casemanagement voor vragen, verzoeken, wijzigingen en klachten

Welke problemen lost Service.Direct voor mij op?

Voor een dienstverlenende organisatie is Service.Direct hét systeem dat alle soorten meldingen registreert, classificeert en prioriteert, de gezondheid van de dienstverlenende processen bewaakt en alle informatie verwerkt die hierbij nodig is. Dankzij Service.Direct worden afspraken met klanten beter nagekomen en meldingen direct behandeld. Tegelijkertijd helpt Service.Direct bij het verbeteren van de interne efficiëntie. Knelpunten in doorlooptijd en inzet worden automatisch zichtbaar en kennisdeling gaat vanzelf, omdat dit in de schermen van het systeem is geïntegreerd. Lastige klanten, hardnekkige problemen en (nog) niet goed presterende teamleden komen in beeld dankzij de ingebouwde rapportages. Via het eindgebruikersportaal registreren klanten zelf meldingen en volgen de voortgang, zonder tijdrovende telefoongesprekken en mailwisselingen met de servicedesk.