Device as a Service (DaaS) is vergelijkbaar met een abonnement. In plaats van vooraf te investeren in de aanschaf van apparaten, betaal je een vast bedrag per werkplek per maand. Je betaalt alleen voor wat je daadwerkelijk gebruikt. DaaS biedt niet alleen hardware-oplossingen, maar ook verschillende aanvullende diensten.
Device as a Service (DaaS) lijkt op het leasen van hardware, waarbij je alleen betaalt voor het gebruik en niet voor het bezit van de apparaten. Het verschil is dat je bij hardwareleasing tijdens de contractduur nog geen eigenaar bent van de apparatuur, maar dit wel wordt aan het einde van het contract. Dit wordt ook wel financiële leasing genoemd. Bij het afsluiten van het contract is de restwaarde van de apparatuur nog onbekend. Ook ben je tijdens het contract zelf verantwoordelijk voor beheer en onderhoud.
DaaS wordt ook wel operationele leasing genoemd. Na afloop van het contract neemt de leverancier de apparaten terug. Bovendien zijn bij het Device as a Service-contract verschillende diensten inbegrepen, zoals installatie, reparatie, onderhoud, vervanging en verwijdering van apparaten. Jouw IT-afdeling heeft hier nauwelijks omkijken naar. Ook ben je verzekerd van de nieuwste apparaten voor je medewerkers.
Naast de kosten voor hardware omvat het maandelijkse bedrag dat je betaalt ook IT-lifecycle-diensten. Op deze manier kunnen wij jouw IT-afdeling ontlasten, zodat zij meer tijd hebben voor de kernactiviteiten van jouw organisatie. Lees meer over onze diensten
Wij ondersteunen jouw IT-servicedesk door middel van desk-to-desk-support. We behandelen en lossen alle hardware-gerelateerde servicetickets op. Hierdoor wordt een groot deel van de werkdruk van servicemedewerkers weggenomen. We hebben geen direct contact met jouw medewerkers, maar vervullen een ondersteunende rol.
Zowel mobiele als computerapparaten kunnen aan huis worden geleverd. Ze zijn volledig geconfigureerd, zodat de gebruiker meteen aan de slag kan. Door proactieve monitoring op afstand kunnen we de apparaten in de gaten houden, defecten tijdig herkennen en snel reageren. Hierdoor blijven gebruikers productief, waar ze ook werken.
Met Device as a Service (DaaS) bied je jouw medewerkers de nieuwste en snelste apparaten. Door te werken met recente modellen en nieuwe apparatuur is de kans op downtime kleiner. Jouw medewerkers krijgen het apparaat dat het beste bij hun werk past, waardoor ze zonder frustraties kunnen werken. Doordat we persona-specifieke pakketten bieden sluiten onze DaaS-pakketten precies aan bij de behoeften en wensen van jouw medewerkers. Elk apparaat wordt proactief gemonitord, waardoor incidenten voorspelbaar zijn. Treedt er toch een incident op, dan kan jouw medewerker snel worden geholpen via onze desk-to-desk-support. In geval van een defect wordt binnen één werkdag een nieuw apparaat geleverd via onze swap-service.
Voor DaaS Mobile werken we met de nieuwste modellen. Medewerkers hebben verschillende eisen en behoeften op het gebied van mobiele apparaten. Daarom bieden we gestandaardiseerde modellen aan met verschillende bundels die zijn afgestemd op persoonlijke kenmerken en functiegroepen. Op deze manier wordt de keuzevrijheid voor de eindgebruiker vergroot. Binnen een bundel kunnen medewerkers kiezen uit verschillende apparaten en accessoires. Elke bundel is standaard voorzien van diensten zoals thuisbezorging en zero touch deployment, evenals IT-lifecycle-diensten zoals inlife, reverse, support en end-of-life.
Door gebruik te maken van IT-persona’s kun je eenvoudig achterhalen welke specifieke IT-voorzieningen elke medewerker nodig heeft om zijn of haar werk goed en efficiënt uit te voeren. We definiëren persona’s of gebruikersgroepen en groeperen jouw medewerkers daarin, zodat we een gestandaardiseerd pakket van hardware, software en diensten aan kunnen bieden. Binnen ons DaaS-aanbod maken wij op basis van deze persona’s onderscheid in de behoeften per werkplek.
We dragen voornamelijk bij aan corporate social responsibility (CSR) dankzij onze verpakkingsmethode. Bij het kiezen van onze DaaS-oplossing ontvangen wij de apparaten van onze partners. We sorteren het verpakkingsafval van onze partners en configureren vervolgens de apparaten. Een voorbeeld hiervan is piepschuim, een materiaal dat vaak wordt gebruikt bij verpakkingen. We verzamelen het piepschuim en smelten het om tot blokken. Deze blokken worden gebruikt bij de productie van visbakken voor de visindustrie. Op deze manier krijgt het afval een nieuwe bestemming. Onze volledige verpakkingslijn bestaat uit papier en karton, inclusief de dozen en het plakband. Daarnaast kunnen onze projectboxen tien keer worden hergebruikt, waardoor ook ons transport milieuvriendelijker wordt.
Ons aanbod van laptops en desktops omvat de nieuwste modellen van HP en Lenovo. We bieden verschillende pakketten aan die zijn afgestemd op het type gebruiker, zoals de desk-based worker, hybrid worker en road warrior. Voor elke persona is er keuze uit verschillende apparaten en randapparatuur, zoals muizen, toetsenborden en extra beeldschermen. Elke bundel is standaard voorzien van lifecycle-diensten, waaronder inlife, reverse, support en end-of-life.
Voor ons aanbod van smartphones en tablets werken wij met de nieuwste modellen van Samsung en Apple. We bieden verschillende pakketten aan die zijn afgestemd op het type gebruiker, zoals de browser, pragmatist en pro. Per type gebruiker is er keuze uit verschillende apparaten en accessoires. Afhankelijk van het type apparaat zijn er specifieke accessoires beschikbaar, zoals opladers, backcovers en screenprotectors. Daarnaast is er de mogelijkheid om extra accessoires toe te voegen, zoals draadloze opladers, toetsenborden en headsets. Elke bundel is standaard voorzien van diensten zoals thuisbezorging en zero touch deployment, evenals IT-lifecycle-diensten zoals inlife, reverse, support en end-of-life.
Desk-to-desk-support biedt ondersteuning aan jouw IT-servicedesk. Servicetickets met betrekking tot hardwareproblemen worden direct naar ons doorgestuurd via jouw IT-servicedesk. Wij behandelen het ticket en lossen het probleem op. Met desk-to-desk-support hebben we geen direct contact met jouw medewerkers.
Zero Touch Deployment is een onderdeel van DaaS waarbij apparaten volledig geconfigureerd en gebruiksklaar worden geleverd zonder tussenkomst van een interne IT-medewerker. De apparaten worden op locatie of bij de eindgebruiker thuis geleverd. Als er een nieuwe medewerker wordt toegevoegd, bestel je eenvoudig een nieuw apparaat. Dit wordt weer geconfigureerd en gebruiksklaar geleverd op kantoor of bij de medewerker thuis. De medewerker meldt zich aan met de gebruikelijke gegevens en kan meteen aan de slag.
Mobile Device Management (MDM) stelt je in staat om mobiele apparaten veilig op afstand te beheren, installeren en configureren. Het is beveiligingssoftware die ervoor zorgt dat belangrijke zakelijke gegevens niet verloren gaan. Bij diefstal van een apparaat kan op afstand de gegevens worden gewist, waardoor er geen toegang is tot vertrouwelijke bedrijfsinformatie.
Capital Expenditures (CAPEX) verwijst naar kosten voor de ontwikkeling, het ontwerp of de levering van niet-verbruikbare onderdelen van een product of systeem. De kosten voor de aanschaf van een notebook vallen bijvoorbeeld onder CAPEX-kosten. Operating Expenditures (OPEX) verwijst naar terugkerende kosten voor een product, systeem of bedrijf. De kosten bij een DaaS-oplossing waarbij je maandelijks een vast bedrag betaalt vallen onder OPEX-kosten.
Wij bieden met DaaS een volledige dienstverlening voor de reparatie, het onderhoud en het vervangen van ICT-hardware voor één vast bedrag per maand. Hierdoor heeft jouw ICT-afdeling geen zorgen meer over de apparatuur en blijft er meer tijd voor andere werkzaamheden.