Acknowledge fungeert als grote broer van Viggo, zodat zij dankzij ons partnerschap bij grote ICT-uitdagingen altijd kunnen rekenen op onze ondersteuning en expertise.


Voor ons is het prettig dat Acknowledge een one-stop-shop is."

Jelmer MelissenChief Technology Officer bij Viggo

Er komt heel wat bij kijken om passagiers op een luchthaven een zo fijn mogelijke reis te bezorgen. Van het laden en lossen van bagage tot de begeleiding van passagiers naar de vliegtuigen en van het aan boord brengen van de catering tot het verplaatsen van het vliegtuig voor vertrek. Grondafhandelaar Viggo heeft dit na bijna vijftig jaar ervaring op Eindhoven Airport goed onder de knie. Ze voeren ook alle afhandelactiviteiten voor onder andere Transavia, Air Europa en ITA Airways uit op Schiphol Airport. Acknowledge is inmiddels al tien jaar IT-dienstverlener bij Viggo. “Onlangs hebben we weer een nieuw contract afgesloten”, vertelt accountmanager Ronald Vaessen trots.

One-stop-shop

Acknowledge was al IT-leverancier bij Eindhoven Airport. Toen Viggo op zoek moest naar een nieuwe IT-partner kwamen ze dan ook snel bij ons uit. “Voor ons is het prettig dat Acknowledge een one-stop-shop is”, vertelt Jelmer Melissen, Chief Technology Officer (CTO) bij Viggo. “We kopen niet alleen hardware bij jullie, maar nemen ook de softwarelicenties af.” Viggo maakt daarnaast gebruik van onze dienstverlening voor IT-detachering. Jelmer: “We hadden op korte termijn een nieuwe IT-kracht nodig. Door snel met Acknowledge te schakelen zat er binnen twee weken iemand op die functie. Dan is het fijn dat het allemaal bij één partij belegd is en je niet met vier verschillende leveranciers hoeft te schakelen. Wij hebben het onderlinge vertrouwen opgebouwd dat afspraken worden nagekomen.”

Langdurig partnerschap geeft Viggo de best passende IT-ondersteuning
Langdurig partnerschap geeft Viggo de best passende IT-ondersteuning

Grote broer

De IT-afdeling van Viggo pakt het grootste deel van hun IT-uitdagingen zelf op. “Praktisch al het eerste- en tweedelijnsbeheer kunnen we zelf uitvoeren”, legt Jelmer uit. “Voor de echt complexere projecten is Acknowledge onze back-up. Of soms doen we iets zelf, maar vinden we het wel zo prettig als er een ervaren partij over onze schouder meekijkt. Ik zie het als een soort verzekeringspolis.” Viggo is goed op de hoogte van ons brede dienstaanbod en weet daardoor precies wat ze aan ons hebben. “Op het moment dat we iets willen uitbesteden, dan is het fijn om een partner te hebben. Want als je in een boom gaat klimmen en je grote broer klimt mee, dan voelt dat toch net wat veiliger. Dat wil niet zeggen dat je hem altijd nodig hebt, maar het is fijn om te weten dat hij er is.”

Fijne werkplekken met passende hardwarelevering

Softwarelicenties die altijd up-to-date zijn én blijven

ICT-ondersteuning dankzij een langdurig partnerschap

Open en transparant

Jelmer is trots op de open relatie die Viggo en Acknowledge met elkaar hebben opgebouwd. Hij legt uit: “Wij zijn heel transparant. Ook als er iets niet goed gaat moeten we samen kunnen bespreken wat we daar vanuit beide kanten aan kunnen doen. Dat is onze open, vriendelijke en toch no-nonsense mentaliteit.” Uiteindelijk besloot Viggo om het partnerschap met Acknowledge te verlengen. “Dat ging niet zonder slag of stoot, onder andere door een wisseling van de wacht”, vertelt Jelmer eerlijk. “Maar uiteindelijk hebben we precies gekregen waarvan wij denken dat we het nodig hebben en wat Acknowledge kan leveren.”