Het toepassen van nieuwe technologieën leidt tot geheel nieuwe businessmodellen, waardoor je als retailer nog beter aansluit op de behoeften van je klant. Door digitale technologie voor de retail slim in te zetten breng je jouw klant beter in kaart, vind je nieuwe manieren van benaderen en verander je de klantrelatie. Ga met ons advies en de inzet van de juiste middelen de digitale transformatie aan!
Inspelen op het nieuwe winkelen
De invloed van de digitale ontwikkeling is goed merkbaar in de retail. Consumenten stellen steeds hogere eisen aan de transparantie van winkels, de afhandeling van orders of klachten en de kwaliteit van selfservice. Ze winkelen bovendien steeds vaker buiten onze landgrens. De overstap van offline naar online winkelen lijkt onvermijdelijk. Maar hoe houd je klanten binnen in je digitale winkel? Het begint bij een optimale en onderscheidende customer journey. Als je het klantproces duidelijk in beeld hebt kun je ook zien waar de verbeterpunten liggen. Consumenten willen overal en altijd kunnen kopen, maar ook persoonlijke aandacht wordt steeds belangrijker. Hoe beter jij jouw klant kent, hoe makkelijker je inspeelt op zijn of haar behoeften.
De backoffice van je webshop moet een goed geoliede machine zijn die de voorkant van je organisatie voedt. Je klanten verwachten een persoonlijke ervaring met relevante informatie, op het juiste moment en via het juiste kanaal. Door je klanten met een goed gevoel door de customer journey heen te begeleiden creëer je ambassadeurs van je bedrijf. Dit lukt alleen als je marketingteam en customerserviceafdeling actuele (big) data binnenkrijgen. Het verwerken van klantdata is sinds de invoering van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR) echter een stuk uitdagender geworden. Het belang van een sterk securitybeleid wordt dus steeds groter voor bedrijven.
De ultieme klantervaring met de juiste ICT
Hoe zet je de juiste systemen in om mee te kunnen bewegen met al je klanten? Wij hebben experts in huis die precies weten hoe je als organisatie kan transformeren om met de continu veranderende retailmarkt mee te gaan. Zij worden hierin ondersteund door onze securityspecialisten en online marketeers. De transformatie begint met een sterke strategie en eindigt bij de inzet van de juiste methodes, integraties en ICT-oplossingen. Wij begeleiden je stap voor stap, van propositie tot realisatie.