Vanuit een achtergrond in communicatie, PR, marketing en sales kwam ik tien jaar geleden bij Acknowledge terecht. Ik werkte toen voor een telecombedrijf dat met Acknowledge werd geïntegreerd. Als nieuwste lid van het klantadviespunt bediende ik klanten die nog een contract voor serviceonderhoud hadden van het telecombedrijf. Dat beviel me eigenlijk totaal niet. Daarom stapte ik op een dag naar mijn manager en gaf aan dat ik dat werk niet meer wilde doen. Er werd gelukkig echt met me meegedacht en gezocht naar iets dat ik wel leuk vond om te doen. De directeur vroeg me of ik het zag zitten om een programma voor training en opleiding op te zetten binnen de organisatie. Zo is de Ackademy ontstaan.
“Ik ben ervan overtuigd dat iedereen talent heeft!”
Inmiddels hebben we een heel netwerk van opleidingsinstituten en trainers opgebouwd. Ik heb mezelf ook flink ontwikkeld door trainingen en opleidingen te volgen op het gebied van talentmanagement en learning and development (L&D). Dit helpt me om echt te concentreren op de groei en carrièrekansen van onze medewerkers. Ik werk hierbij nauw samen met onze loopbaancoach en collega’s van HR. We onderzoeken samen met medewerkers waar zij energie van krijgen en talent voor hebben. Want ik ben ervan overtuigd dat iedereen talent heeft! Dat moet je soms alleen nog ontdekken. De HR-medewerkers letten hier ook al op tijdens de sollicitatieprocedure. En weet een collega echt even niet waar hij of zij heen wil? Dan kunnen ze met ons in gesprek gaan. Wij kijken dan wat ze leuk vinden en waar ze blij van worden. Ik ben écht trots op de Ackademy en dat wij dit aanbieden voor onze medewerkers.
“Ik word blij van de enthousiaste reacties van collega’s”
Ik word er blij van om mensen in hun kracht te zetten, bijvoorbeeld door ze naar coachingstrajecten te begeleiden. En tegenwoordig hoef je echt niet meer per se lange opleidingen te volgen. Ook van een korte training of cursus kun je veel leren. Het leukste aan mijn functie is dat ik hem zelf kan invullen zoals ik denk dat goed is voor de organisatie. Die vrijheid en dat vertrouwen krijg ik. En ik word blij van de enthousiaste reacties die ik van medewerkers krijg nadat ze een training of opleiding hebben gevolgd. Een recente ontwikkeling is de uitrol van traineeships op verschillende afdelingen, zoals bij de ServiceDesk, online marketing en voor data/BI. Tijdens zo’n traineeship worden junior medewerkers klaargestoomd voor een volledige baan. Ze hoeven niet eens een opleiding te hebben in de juiste richting, want ze krijgen van ons de nodige trainingen.